onsdag 1. mai 2013

Hjertegod Supersmoothie


Jeg er veldig glad i tyttebær og synes tyttebær er en virkelig superbær! Tytebær gir en herlig rosafarge og er fylt med  mange gode antioksidanter! Tyttebær inneholder E-vitamin som er et fettløselig vitamin som er viktig for cellemembran, holder fettet mykt og forhindrer at fettet harskner. E-vitamine er også viktig for immunforsvaret, forebygger mot kreft samt hjerte- og karsykdommer.  Tyttebær inneholder også Bensosyre som gjør at bærene er ekstra holdbare og motstår mugg. Tyttebær inneholder også kostfiber som fremmer god fordøyelse og gir en sunn tarm.  Les mer om tyttebær her og oppskrifter med tyttebær finner du her. Jeg liker enkle oppskrifter og har her laget min egen tyttebærsmoothie. Her har du min oppskrift:
Sivs tyttebærsmoothie
2 dl frosne tyttebær
2 dl vaniljekesam mager
Bland alt til en deilig og frisk smoothie i en blender eller gjør som jeg bruk en stavmikser, det går like fort hvis du bare skal lage til 2 personer. Dette er en nydelig dessert hele året! Jeg liker en frisk smak og dette smaker himmelsk. 

klem Siv


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar