søndag 4. oktober 2015

Frisk høst i møte


Riktig kosthold og livsstil kan forebygge demens. Endring av kosthold og livsstil handler om motivasjon. Det kan være enklere å gjøre en livsstilsendring når man er flere som gjør dette sammen.
Da jeg var rundt 18 år fikk jeg smerter i ledd og la den gang om kostholdet fra mye ferdig laget mat til hjemmelaget mat av rene råvarer. Mine smerter skyldes leddsmerter og ved å velge vekk blant annet rødt kjøtt som inneholder mye syre, fikk jeg redusert mine smerter. Jeg har i dag et kosthold som er basert på nordisk kosthold med fokus på kjøtt i form av vilt og lam samt ren fisk. Inntak av fet fisk samt tilskudd av omega-3 har gitt meg en kropp fri for smerter. Vårt moderne kosthold består av i økende grad ferdigmat komponenter samt fisk og kjøtt foret på industrifor. Det er derfor mange vil ha nytte av å velge god omega-3 tilskudd som er viktig for god helse som styrker immunforsvaret og gir økt konsentrasjon samt forebygger demens. Les mer nyttig informasjon om god omega-3 her. Takknemlig for tips til oppskrifter for god helse.
 
klem Siv

1 kommentar:

  1. Klart riktig kosthold + bevegelse har mye å si for god helse. Farger er også viktig!
    jeg har holdt foredrag på Rykkin Eldresenter i dag, og de syntes temaet farger var veldig spennende!
    Det er også viktig i forbindelse med demens, å vite hva farger kan hjelpe med. En fortsatt fin dag ønskes av Tove

    SvarSlett